En händelserik sommar

Mitt i natten och jag är dödstrött. Ska strax hoppa i säng med en bok tror jag. För första gången på hela sommaren är jag alldeles ledig. Ingen hemtenta som spökar och inga inlämningsuppgifter. Inte nått jobb heller. Visst att jag har lite att packa upp men det är ju inte hela världen.

Idag och imorrn är jag garageänka. På söndag är det namngivning till Martins kusinbarn. Sista lediga helgen innan skolan börjar igen.. Woho? Jag vet inte. Jag är skapligt nervös faktiskt. En del av mig är fruktansvärt nervös för att inte klara av den här kursen, men hur svårt kan det vara?

Första dagen och natten själv i den här lägenheten. Det känns mystiskt, för Martin har varit med alla andra gånger eftersom jag inte bott här förut. Enbart hälsat på. Ett tag var tanken att jag skulle åka till Uppsala idag, men så bidde det inte. Jag stannade kvar i min nya hemstad istället, fikade med Angelique och diskuterade anledningen till varför jag egentligen vill läsa Företagsekonomi.:P

Kanske blir det en film istället... Nåja..
Men innan jag går och lägger mig tänkte jag slänga med några bilder från sommaren. Jag har haft hela sommaren tillsammans med Martin, och jag har (nästan) njutit varje sekund.


Martin och jag for till nån strand i Uppsala och tog årets första dopp i slutet på maj

Vi var på Öland

Långe Erik

Vi tältade i Borgholm

Åkte hem till Jämtland och visade sevärdheter på vägen. Thailändska paviljongen och Döda fallet


Även Hälsingsåfallet fick sig en visit och vi körde nån halvmil in i Norge när vi ändå var på gång

Vi åt glass i Östersund

Vi var på Fjällsikten i Tåsjö

Jag började jobba och hade tre runstenar på väg till jobbet. Perfekt för historienörden.;)

Vi promenerade kring Tullgarns slott


Där fanns världshistoriens kanske fulaste lejon

Vi kikade på Uppsa kulle tillsammans med en hel hög får

Vi badade i Östersjön

Vi såg en fantastisk båt!

Vi åkte Insane och jag grät av ren chock. Skakade så jag inte kom ut ur den..

Dessutom har vi hunnit med Liseberg, bröllop, massa glass, kajaktur, flytt, sightseeing i Sthlm, teaterbesök på teaterbesök och en himla massa annat. Det här har blivit en svårslagen sommar. :)

Kommentarer
Postat av: pq

Lät som en nice sommar :) Du missade visst att visa han metropolen Havsnäs. Årets by 2003 ju! :P

2010-08-30 @ 15:56:54
Postat av: Marie

Jag måste få fråga vad som var så fantastiskt med den där båten? :P

Postat av: Alexandra

fina bilder!

2010-10-19 @ 23:20:26
URL: http://phose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback