Cykelj*vel

Igår var inlägget om mina favoritsaker... Jag kan tala om att cykeln inte tillhör dem. Nog för att jag verkligen avskyr att cykla men jag vill ju faktiskt gärna ta mig framåt. Dock börjar jag misstänka att cykeln hatar mig så det slår härliga till..

För någon vecka sen när jag kom ut var cykeln totalt genomfrusen. Det tog ungefär 10 minuter att få upp låset och när jag väl tog mig fram till skolan hade låset hunnit frysa igen. Samma sak när jag skulle ner och träna så då fick jag gå ner till gymmet och sen tillbaka upp för att kunna få hjälp med att låsa upp cykeln. När jag väl kom hem så var cykeln.. ja just det... fryst. Några dagar innan, bara för att nämna det, frös handbromsen och kedjan hoppade av...

Idag har jag istället ingen luft i bakdäcket. Jag verkligen älskar den här cykeln.. Helt fantastisk är den, när inte sadeln åker ner av sig själv, eller luften försvinner, eller när inte folk tvärstannar eller kliver ut framför en.... Idag fick jag alltså gå till skolan med cykel bredvid för att kunna blåsa upp den sen nån gång idag.. Det gjorde att jag inte direkt kom i tid så jag skippar föreläsningen och pluggar istället.

Nåja, den har ju i alla fall både cykelkorg och pakethållare så jag slipper krångla särskilt mycket...

Kommentarer
Postat av: Cajsa

hejsan hoppsan! :D

allt bra med dig idag? :)

Fråga du inte behöver svara eller gå med på men vill du följas på bloglovin? :)



Jag har en tävling som går ut på söndag om du vill vara med. Själv skulle jag vilja vinna detta men jag får ju inte vara med i min egen tävling. :P
http://cajsa1.webblogg.se/2010/december/presentkort-300-kr-tavling.html#comment

2010-12-07 @ 14:20:22
URL: http://cajsa1.webblogg.se/
Postat av: anne

Den där typen av relation har jag med symaskiner!!! :o

2010-12-07 @ 18:06:17
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback