En mycket lycklig Maria

Det går att konstatera att distansförhållanden suger - men att webcamen kan vara världens bästa uppfinning i just dom fallen.

Det går också att konstatera att jag har extremt dålig disciplin när det kommer till pluggande.. förhoppningsvis blir det bättre, och sen när jag väl åker fram och tillbaka till Lkpg så har jag ju 3 timmar åt gången att plugga.. Eller åtminstone bör det vara så.

I onsdags kom Martin, det blev ett par dagar med lunchande (med Sofia), filmtittande (med Kasper och Fredrik), en "första date" på Java och asiatisk buffé och melodifestivaltittande (med Sofia). Det var en Strömsundare med i delfinalen på melodifestivalen - Johannes Bah Kuhnke, och eftersom Martin sa att han var bra höll jag tummarna.. Tills låten kom igång.. Typiskt.

I söndags skulle jag ha blivit ensam igen, men valde att följa med till Lkpg istället för ett par dagar med paus i Vagnhärad och middag med Martins familj (mycket trevligt).. Många som läser min blogg vet om vilken relation jag hade till Kaspers mamma, och jag vill bara med glädje tala om att Martins familj är helt fantastisk. Jag var fruktansvärt nervös från början, men det fanns det inte alls nån anledning för. Bergman kan nog intyga att det var det första jag sa när jag berättade att jag träffat hans familj.:P

Dumt nog iaf så valde jag att åka hem i tisdags. Snö betyder inställda tåg och förseningar. Och såklart var alla tåg utom mitt inställda.. Så jag fick snällt åka hem. Men, det gav mig tid att plugga till onsdagens seminarium. Trodde jag ja. Jag fick plugga fram till Norrköping och sen fick jag underhålla en liten tjej fram till Sthlm. Jag försökte verkligen se upptagen ut.. men det gick dåligt. "Va? Ritar du i din bok? Får du det? Vad gör du? Varför då? Vilken är din bästa film? På engelska då?" Efter Sthlm njöt jag av lugnet till Arlanda och sen skulle jag plugga till Uppsala igen, och då kommer såklart nästa.. En engelsktalande som klivit på fel tåg och då alltså for åt helt fel håll. Jag som har sån stenkoll på tågtrafiken (eller inte) fick så lov att försöka hjälpa honom.. Det var en glad Maria som kom hem till tystnaden i korridorrummet.

Seminarium ja - igår vaknade jag med världens värsta migrän och fick skriva sms och be någon att ta med hemtentan och stoppa i min brevlåda... så, eftersom jag åkte hem för att vara med på seminarium blev hemresan i onödan... Nåja. Det ska ju vara nyttigt att sakna också har jag hört.

Bara för att det inte ska bli enbart massa text i inlägget säger jag åt er att lyssna på den här, han är så talangfull!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback