Borta bra men hemma bäst, eller?

Visst tycker jag att det är skönt att komma hem till Jämtland, att få vara hos mamma och pappa ett tag och egentligen inte bry sig om så mycket annat än dagen och/eller morgondagen. Men nu börjar jag bli less, rastlös borderline till krupp. Jag vill åka härifrån, dit jag bor..

Borta bra men hemma bäst - meningen läste jag nyss hos
Pelle. Och började fundera. Jag vet att jag skrivit om det här förut, och skrivit att jag har en massa hem att åka till. Så egentligen är det kanske borta bra men hemma bäst?

Mormor blir upprörd när jag säger att det här inte är hemma längre. Och det klart att det är, men jag har inte bott här på ca 3,5 år, inte varit skriven här på ca 2,5 och har inte mitt rum kvar. Det är hemma för det är här min familj är och där de är är hemma, men det är inte här jag bor.

Allt blir så krångligt när man börjar tänka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback