Dag 34 – Nyårsolöften (1 januari 2011)

Okej. Det här är den allra sista punkten på min lista. Nu kommer det nog att sluta med att jag inte alls skriver särskilt mycket igen. Det händer trots allt inte mest av allt i hela världen i mitt liv.

Varje år brukar jag tänka mig att jag ska bli jätteduktig, och börja träna, plugga och allt sånt där som vore bra att ta itu med. I år tänker jag inte göra så. Jag ska baske mig inte svära in mig i något som jag inte kan hålla. Det känns som att det snarare är lätt att det blir en nedåtgående spiral när det inte går att infria löftena.

Jag skulle vilja säga att jag, i år, ska bli säker på vad jag vill, var jag ska ta vägen och framför allt - varför, men det är ju inte heller något jag kan lova.

Därför sitter jag här med en hel hög med olöften. Önskningar som jag skulle vilja hände under året, men som antagligen inte infrias i alla fall. Jag ska istället försöka ta dagarna som de kommer och fylla dem med det som verkar vettigt, om det är träning, pluggande eller annat återstår att se. Jag vet i alla fall att jag har börjat det här året ambitiöst med att omtentaplugga. Måste ju tyda på något gott, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback