Att välja

Jag är en sån där person som inte alls tycker om att behöva göra val. Helst ska allting falla precis som det är meningen i knät på mig. Dock har jag upptäckt att det är sällan det fungerar så.

Den här gången är inte olika någon annan gång. Jag hade fått jobb som brevbärare där Martins familj bor, precis som förra sommaren, det visste jag redan i februari. Av väl valda anledningar sökte jag ändå ett jobb hemma hos mina föräldrar när jag hittade ett som passade, för det fanns ju inga krav på att jag behövde det och dessutom skulle jag ju aldrig få det heller. Det var i början på maj, och ingen hörde av sig. Big surprise liksom, och jag tackade ja till 8 veckors jobb på posten istället.

I lördags ringer dock telefonen, nästan precis innan vi ska börja fira mormors 90årsdag. I andra ändan sitter en kvinna och erbjuder mig jobbet hemma. Eftersom jag redan hade jobb skulle hon höra efter hur mycket det handlade om och sådär och ringa upp mig veckan efter.

I förrgår var det samtalet. Hon erbjöd mig 10 veckors jobb med otroligt bra betalt. Ett meriterande arbete som jag kan ha otroligt stor nytta av sen när jag är färdigutbildad lärare.

Jag var otroligt lycklig över att ens ha blivit vald tills jag insåg vad det gör med sommaren. Jag hamnar ca 60 mil från de vänner jag trodde jag skulle få vara med hela sommaren, 60 mil från Martin som redan nu bor 20 mil ifrån mig. Ändå var valet lätt. Det här är något jag måste göra för mig själv.

Så sommaren spenderas i Strömsund och min enda lediga vecka i sommar är nu, v 24 beroende på hur schemat ser ut såklart... Fantastiskt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback