Det här med ett nytt år

Om tre dagar har jag snart gjort klart första dagens lektioner. Fattar ni? Jag har, om tre ynka dagar, hållt i mina första lektioner. Mina första egna lektioner. Den första dagen att vara vuxen och verkligen ansvarig för att någon förstår vad jag menar och säger. Det finns ingen handledare som ska ta över och förklara det jag missat. Det är bara jag.
 
Jösses...
 
Om två dagar sitter jag på Arlanda och väntar på att kliva på flyget. Och då är det ca två månader fram tills att jag får åka hem till Linköping igen och hälsa på det vanliga livet.
 
Jag har haft jullov i huvudet ett tag nu känner jag och borde kanske komma igång med uppsatser och sådant igen. Den senaste dagen har jag suttit och grovplanerat första veckan, det gäller att veta vad jag ska hålla på med känner jag. Men jag lär snabbt få mer skinn på näsan och mer kreativitet när jag vet vad de kan och vad de lärt sig och borde träna mer på. Det här hörni, det kommer att lösa sig.
 
Nåja, uppsats var det vi skulle tala om tänkte jag. Eller, kanske snarare ta itu med..
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Lycka till! Det kommer nog att gå finfint ska du se! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback