Det allra bästa med att arbeta är loven

Under vårterminen har man som lärare lov, eller snarare inarbetad ledig tid. Så jag är hemma i Linköping. Spenderar tid med min sambo, lite med vänner, men allra mest med min sambo. 
 
Dock är det läskigaste att jag för första gången sen jobbet började, inte är förkyld eller har ont i huvudet under vardagarna... Nästa torsdag ska jag till företagshälsan hemhemma och försöka ta reda på om det är så pass illa att jag inte borde befinna mig på min arbetsplats eller om det går att lösa på något annat sätt. Som sista utväg kanske jag får byta lokaler med mina elever, men det känns taskigt mot både mig och dem.
 
Nåja, än så länge har jag både jobb.. och lov, så jag är nöjd.
 
Igår var vi på Harrys för musikquiz och det har fan aldrig gått så dåligt. Fast, när två kategorier är One hit Wonders (förjävla gamla one hit wonders) och Smurf-hits så kan man nog inte förvänta sig att det ska gå bra heller... 

Kommentarer
Postat av: Pelle

Men SMURFHITS!? Kult ju! Klart du kan det, bara du tänker efter!

Svar: Jag trodde att jag kunde det, men det gick fan inte.. De spelade bara dåliga smurfhits och jag kunde inte komma på nån av originalartisterna eller titlarna.:P
Maria


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback