Sommarsemester - New York och Washington D.C.

Sista morgonen i New York. Det firade vi med att hitta en frukostbuffé (med internet, mamma måste ju hållas uppdaterad om vad man gör). Vi hade inte så mycket tid innan utcheckningen på hotellet men jag var tvungen att springa in i The Disney Store och ut kom jag med en liten Ior.
 
Vi var på hotellet i god tid ändå, packade ihop oss och ställde oss för att vänta på hissarna 20 minuter innan utcheckning.. När det var fem minuter kvar och det enbart kommit två hissar som var överfulla tog Henrik sin väska och gick de åtta våningarna så skulle jag vänta på hiss med mitt stora as till väska. Ytterligare 20 minuter och fem överfulla hissar till tog jag min väska och gick ner jag också. Arg som ett litet bi var jag så det var nog tur för alla att vi redan var utcheckade. Budgethotell var det.
 
Vi fick vänta ett par timmar på stationen innan tåget mot Washington D.C gick. Resan var väl inte superspännande egentligen. Jag satt bredvid en liten farbror som sjöng för sig själv och pratade med sig själv. Han var kanske spännande iofs. Henriks platskompis klev av nånstans längs vägen så jag kunde flytta från herr skummis. Vi åkte genom Trenton där mina favoritböcker utspelar sig men annars var det som vilken tågresa som helst.
 
(Nån bro nånstans längs vägen)
 
I Washingtong mötte min fyrmänning (brylling tror jag man säger om man inte kommer från samma ställe som jag gör) upp oss och tog med oss hem till hans hus, som det tydligen inte finns några bilder ifrån. För 10 år sen, när jag var i USA med mamma och min bror bodde vi också där så det var roligt att återse både sagda fyrmänning och hans man, tillsammans med huset. De bjöd ut oss på middag på en italiensk restaurang där det fanns Bocciabanor mitt i restaurangen på båda våningarna och efteråt gick vi till en tysk Biergarten och drack varsin liter med öl.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback