Pelles lista

Pelle har lagt ut en lista, och eftersom mitt andra fokus ligger på pluggande gör jag den här istället.
 
1. Hur gammal är du? 27 år, en vecka och en dag.. Alltså bara barnet.
 
2. Hur gammal känner du dig? Man är inte äldre än man gör sig, vilket gör att jag de flesta dagarna känner mig någonstans i krokarna kring 150.
 
3. Vad har du gjort idag? Idag... Ätit leftover-tårta, pluggat, funderat på att cykla men inte gjort något av det and so on. Jag har också försökt lösa rebusar inför rebusrallyt nästa helg också.
 
4. Vilken film såg du senaste? Öhm... Kanske var "Den nakna pistolen", som fick lovord av herr sambo men som kanske inte föll mig jättemycket i smaken.
 
5. Vem ringde du senast? Ulrica, för att få gnälla av mig lite kring en del idiotiska saker som händer just nu.
 
6. Är du besatt av någonting? Jag är väldigt bra på att se på serier när jag är ensam hemma och när jag pluggar, det måste låta runt mig.
 
7. Är du rädd för blod? Det är väl kanske inte min favoritsak i världen men jag är inte rädd för det.
 
8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? En väldigt trångt sovrum vid skrivbordet
 
9. Kan du nämna fem statsministrar under 1990-talet? Haha, hade vi ens fem statsministrar under 90-talet? Jag skyller på att jag var alldeles för ung då.
 
10. Googlade du för att få reda på svaret på förra frågan? Pfft, det involverar ju att göra grejer.
 
11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Jag har väldigt mycket färg i min garderob, det dominerande verkar dock vara att det är någon som syr om kläderna till mindre storlekar i tid och otid.
 
12. När vaknade du idag? 7.44 vaknade jag av en hejdåpuss innan han gick till jobbet.
 
13. Vilken är din favorithögtid? Jag älskar alltid tanken på julen och blir alltid glad av den men är inget större fan av julmat, alls.
 
14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Jag har en drömplats att få åka till - macchu picchu.
 
15. Nämn en plats i världen som du skulle vilja återvända till? Las Vegas var riktigt ballt, men även Los Angeles för att se andra platser i staden.
 
16. Hur skulle vilja tillbringa din pension? Förhoppningsvis frisk, tråkigt svar men ändock.
 
17. Vad lyssnar du på just nu? Junior Masterchef är på i bakgrunden medan jag läser.
 
18. Har du någon gång brutit ett ben? Inte ett ben-ben... Men däremot har jag nog brutit ett ben i en tå och funderar på om det inte finns en liten spricka i en av mina armbågar sen jag slog den i en kassalåda.
 
19. Vilken fem saker vi du inte vara utan i din kyl/skafferi? Pasta, jag älskar verkligen pasta, ägg, smör... okalrt sen, det är inte mycket som finns konstant i vårt kylskåp.
 
20. Vem är din favoritkändis? Oj, jag är nog inte mycket för kändisar egentligen.
 
21. Vad är du på för humör just nu? Jag har halvmigrän, och har en massa känslor som bara viner runt i kroppen på mig pga stuff. Så, det är upp och ner med humöret skulle jag säga.
 
22. Vilka världsdelar har du varit i? Har varit i Sverige och i Nordamerika, om Turkiet räknas till Asien har jag varit där också. :P
 
23. Snarkar du?Pfft, inte så jag vaknar av det själv i alla fall, och då händer det ju inte.
 
24. Vilka yrken har du provat på? Oj... Jag har jobbat på posten, suttit i kassa, varit barnvakt, varit aupair, SFI-lärare, telefonförsäljare, flyktingassistent, revyskådespelerska, sångerska i band, varit antecknare till en hörselskadad student, insläppare, servitris, garderobiär, stått i bar, diskat...
Helvete vad grejer, då har jag säkert glömt bort nått.
 
25. Hur går du helt klädd? Mjukisbyxor och t-shirt is the greatest thing ever.
 
26. Vilket stjärntecken är du född i? Vädur
 
27. Vilket är ditt favoritgodis? Beror fullkomligt på humör men överlag älskar jag godis.
 
28. Vad sa du senast? "Jag älskar dig, hejdå", om man räknar bort att jag är väldigt bra på att prata för mig själv när jag är ensam hemma.
 
29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Skulle nog vara språk och historia tror jag fast överlag hade jag riktigt bra betyg så det är svårt att välja nått som bättre. Förutom fysik där jag var usel.
 
30. Vad har du på dig just nu? Mjukisbyxor och t-shirt is the shit.
 
31. Vilken är din favoritaffär? Den som förser mig med bäst mat till billigast pris. Alltså allt utom Hemköp.
 
32. Vad har du för storlek på dina kläder? Varierar på butik, oftast xl skulle jag kunna tänka mig.
 
33. Vad har du i dina fickor? Hål
 
34. Vad köpte du senast? Tårtingredienser, pga födelsedags"kalas"
 
36. Hur många gånger har du flyttat? Till Uppsala, tre gånger inom Uppsala, Till Linköping, tre gånger inom Linköping och en halvflytt hem till mamma och pappa plus tillbaka igen till Lkpg... Ett par gånger med andra ord. Flyttade en gång i Strömsund också när jag var yttepytte.
 
37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Alltså, jag trodde aldrig att jag skulle bli en morgonmänniska men tydligen så är jag det numer.
 
38. Senaste filmen du såg på bio? Tror det var Tintin och enhörningens nånting...
 
39. Har du blivit sydd någon gång? När jag var liten fick jag ett sår på kinden som aldrig läkte så de var tvungen att sy mig.
 
40. Har du någon gång badat naken utomhus? Säkert, är ändå uppväxt vid vattnet.
 
41. Vad åt du till frukost? Yoghurt, sylt, keso och flingor.
 
42 Hur såg det liv ut för tio år sedan? För 10 år sedan hade jag precis fyllt 17 och gick första året på gymnasiet. Måste ha varit i den här vevan som jag åkte ner till Stockholm för att gå på audition för Rytmus för andra gången också.
 
43. Har du någon gång åkt fast för fortkörning? Nej, faktiskt inte. Och ändå är jag, tyvärr, ganska bra på att köra lite för fort.
 
44. Vem gjorde senaste något extra speciellt för dig? Min sambo uppdaterade min dator som födelsedagspresent, något som behövts sen hur många år tillbaka som helst men som det aldrig har funnits pengar till från min sida.
 
45. Var lägger du telefonen när du sover? På hyllan bredvid sängen med ljud av.
 
46. Vad var det sista du åt? Tårta...
 
47. Vilken tid är väckarklockan ställd på? Har sällan väckarklocka då jag sällan har någonstans jag måste vara på en särskild tid.
 
48. Är du blyg? Jag är blyg från början och sen blir jag nog ganska crazy.
 
49. Har du någon tatuering? Har två stycken. En med nalle puh och nasse kring fotleden och sen jämtlandsflaggan med lejonel från dunderklumpen samt "E Jamtlannstaus" på ena skuldran. Älskar tatueringar och har fler som jag kan tänka mig att ha.
 
50. Har du varit med om någon bilolycka? För några veckor sedan körde en tant in i mig i styrfart i en korsning och puttade ut mig i vägen. Otroligt dramatiskt, tanten vinkade till mig och det blev inget märke någonstans.
 
51. När flög du senast? Hem från New York förra sommaren.
 
52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Nej, det tror jag faktiskt inte.
 
53. Har du några husdjur? Nope, räknas en sambo som en glad hund?
 
54. Vilken är den roligaste träningsformen? Tycker nog egentligen att aerobics är skitkul men får just nu lära mig att gilla cykling.
 
55. Vill du gifta dig? Ja men det vore väl trevligt?
 
56. Var växte dina föräldrar upp? I Strömsund och i Tåsjö (metropoler yey!).
 
57. Har du någon gång ringt polisen? Nej det har jag nog sluppit göra.
 
58. Vilken är dina största svagheter? Jag är skitdålig på att planera. Riktigt jävla kass. Jag tror alltid att jag ska börja i tid men icke.
 
59. Har du eller har du haft några smeknamn? Njae, det har jag nog inte.

60. Vad ska du göra imorgon? Same procedur as every day James.. Plugga, plugga, äta och göra något oväntat... sova själv eftersom karl åker hem till sin familj.

Kommentarer
Postat av: Pelle

Eeeeeeeeh..... rebusrally? Come again, say what now? :P

Svar: Skitroligt!Man sitter i en bil en hel dag, löser rebusar för att nå nästa delmål och har massa pyssel i bilen att lösa under dagen också. :D
Maria - Ett norrsken i Linköping


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback