Somliga straffar gud med detsamma

När jag var dum som ung och sen typ slog i tån direkt efteråt sa alltid min mamma "somliga straffar gud med detsamma".
 
Jag har en kompis som flera gånger lagt upp bilder på facebook. Dessa bilder är på en hyresgäst han fått på sin balkong, en duva som bestämt sig för att den överblivna och sneda hyllan var världens bästa plats för att bygga sitt bo och uppfostra sina otroligt fula duvungar. Många gånger den senaste månaden har jag tittat på bilderna och skrattat för att enlyckas missa att en duva bygger bo på ens balkong... Tills idag..
 
Igår vattnade jag den blomma som står ute på balkongbordet, efter klockan 16. Imorse var det ett himla liv på balkongen och vi tittade ut och ser två duvor med pinnar i näbben. När vi lyckats jaga iväg dem ser vi också att de börjat förvandla våra balkongmöbler till ett litet duvbo. Men vi hann stoppa dem, flytta ut bordet och nu har jag hängt upp skivor för att de inte ska få för sig att fortsätta försöka. Fram tills jag satte ut skivor fick jag jaga bort dem flera gånger. Så nu hoppas jag på att slippa jaga duvor mer, åtminstone idag. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Singelbloggaren

Haha, de är lömska rackare som snabbt sätter igång, de där duvorna!

Svar: Ja, bloody bastards! :P
Maria - Ett norrsken i Linköping


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback