Andhämtning i Åre

Det går långt emellan uppdateringarna. Senast hade jag precis dragit bort min tand. Man skulle kunna tro att det var året 2014s stor händelse men icke. Ett par veckor efter det fick jag och Henrik reda på att vi ska bli tre. Och det inte när som helst, utan i april. Årets bästa månad.


Graviditeten har gått framåt. Jag tror att jag har haft alla de problem man ska kunna ha under tiden förutom karpateltunnelsyndrom. Jag förväntar mig att få det under de ca 12 veckor som är kvar innan BF.

Sällan har jag varit så mycket hemma i Jämtland under ett par månader som nu på slutet. I november fyllde mamma 60 så då var vi hemma. Sedan var jag såklart också hemma under julhelgen och alldeles för en vecka sen åkte vi upp för att jag skulle vara där medan Henrik åkte skidor i Åre. I torsdags kväll kom jag också hit till Åre. Just nu känner jag att jag tankar energi. Kroppen tyckte att det var ett rent skitgöra att åka bil i 80 mil och därför kommer jag knappast göra det innan jag fött barn heller. Inte utan en väldigt bra anledning. Så jag går omkring, andas Jämtlandsluft, tar in lugnet i omgivningen och försöker tanka, tanka all slags lugnhet och känsla av hemma som jag kan komma att behöva. Det är ju ändå något ganska stort, krävande och alldeles fantastiskt som ska hända i april.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback